RU EN UA
Записаться на консультацию
Прикрепить документ
Загрузить Изменить Удалить
Очистить
Блог
Мунька Олександр - адвокат

Специализация: цивільне право, банкрутство, виборче право

Образование: Академія адвокатури України, факультет спеціальної адвокатської підготовки, 2008

Записей в блоге: 53 Смотреть все записи

Опалювальний сезон. Що робити з холодними батареями?

Піднімемо досить несправедливу щорічну проблему, коли громадяни сплачують колосальні суми, по суті, за холодні батареї в квартирі. З цим зіштовхнувся і наш офіс але ми не маємо наміру це просто так полишати і будемо боротися та повідомляти вас про хід подій та їх результати. А зараз розберемо такі важливі питання:

• Як не платити за погане опалення або хоча б платити менше?;

• Як добитися перерахунку "платіжок"?;

• Куди звертатися за відсутністю обіцяного тепла?

1. Як не платити за погане опалення або хоча б платити менше? Підстави для звернення зі скаргою Ми користуємося закріпленими в законодавстві санітарними нормами опалення житлових приміщень. Згідно з якими, температура в житлових кімнатах повинна бути не нижче 18 ° С, а в кутових - 20 ° С. Тариф за опалення підлягає зниженню на 5% за кожен градус відхилення від нормативно встановленої норми температури теплопостачання в квартирі. Варто зазначити, якщо температура в кімнаті знизилася до 12 ° С, а в кутових кімнатах до 14 ° С оплата за опалення не повинна нараховуватися взагалі. Окремою підставою для зниження тарифу буде надання послуг з опалення пізніше встановленого терміну або ж передчасне закінчення опалювального сезону.

2. Як добитися перерахунку "платіжок" від постачальника послуг? Після виявлення підстав для перерахунку, необхідно звернутися зі скаргою до виконавця комунальних послуг. Бажано проконтролювати, щоб ваше звернення зареєстрували і отримати номер вхідного звернення, яке потім знадобиться, коли постачальник послуг почне вас ігнорувати. До вас додому повинні прислали робочого аби той підтвердив, що у вас справді холодні батареї і послуга доступна не в повному обсязі. Виконавець послуги повинен прибути не пізніше ніж протягом доби після вашого звернення. Даний візит повинен бути задокументований в акті-претензії, яку підписує виконавець послуги і споживач.

3. Куди звертатися за відсутністю обіцяного тепла? Зауважимо те, що КП «Київтеплокомуненерго» відповідає за котельні та теплотраси, лічильники тепла та індивідуальні теплові пункти в будинках. Фактично, відповідальність тепловиків закінчується за тепловим лічильником, який розміщений на вході до вашого будинку. Підприємство має подати тепло у будинок. Всі труби опалення всередині будинку за межею лічильника – зона обслуговування тих керуючих компаній, на балансі яких знаходиться ваш будинок. Тому, боротьбу за перерахунок сплачених грошових сум за неякісно надані послуги з опалення можна розділити на два етапи:

1) досудовий (коли ми боремося саме з постачальником послуги, який вказаний в договорі);

2) судовий: крайній етап лише для того випадку, якщо на досудовій стадії нам не вдалося вирішити питання і постачальник послуги ігнорує нас разом з нашими скаргами.

Складання акта-претензії Акт-претензію ви будете складати самі, оскільки комунальники безпосередньо ігнорують дані звернення. У формі складання акту-претензії рекомендуємо слідувати зразку запропонованого Кабміном. (Знайдете зразок тут - https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/970-2013-%D0%BF). Документ має підписуватися крім вас ще двома споживачами з сусідніх будинків або приміщень (у випадку з багатоквартирним будинком). У комунальників буде п'ять днів з дня отримання акта-претензії для його розгляду. Якщо по закінченню цього терміну не було ні задоволення, ні відмови, то вважається, що ваші вимоги в акті-претензії виконавець послуг автоматично визнав. Після цього терміну варто готувати позовну заяву.

Доказова база Крім доказів звернення до постачальника комунальних послуг та складеного акта-претензії, рекомендуємо також звернутися за фактом поганого опалення в територіальне відділення Держспоживслужби вашого міста і в місцеві органи влади. Звісно вони не вирішать вашу проблему, але, це підсилить вашу позицію в суді і покаже що ви докладали всіх зусиль для врегулювання спору в досудовому порядку. 3 Окрім того, причинами холодних батарей можуть бути: труби опалення в підвалах, що прийшли в повну непридатність; забиті брудом стояки і батареї; несправні бойлери, засувки, повітряні пробки. Для більш детального ознайомлення з оновленнями в Законодавстві України рекомендуємо до читання Закон №2458 «Про внесення змін до деяких законів України щодо врегулювання окремих питань у сфері надання житлово-комунальних послуг». Який зараз відправлений на підписання презеденту. (www.golos.com.ua /news/126320)

14. 12. 2020
|
5
/
1
| 0 комментариев |