RU EN UA
Записаться на консультацию
Прикрепить документ
Загрузить Изменить Удалить
Очистить
Блог
Михайло Хруленко - адвокат

Специализация: корпоративне право, кримінальне право, податкове право

Образование: Національний університет «Острозька академія», 2009; University of London (Лондонський університет)

Записей в блоге: 57 Смотреть все записи

Анулювання статусу платника єдиного податку: як відновити і що робити?

Статус платника єдиного податку є цінним з огляду на те, що завдяки йому можна суттєво зекономити кошти та спростити ведення мікробізнесу. Втім, не всі знають, що робити та яку стратегію обрати коли дізнаються, що вже не є платником єдиного податку. Розберемо, що робити та яку стратегію вигідніше обрати.

1. Коли анулюється реєстрація платником єдиного порядку?

Податковий кодекс присвячує порядкам реєстрації та анулювання реєстрації платників єдиного податку окрему статтю – 299. Котра містить багато відсилань до інших пунктів та статей кодексу, тому для не-юриста є доволі заплутаною і складною. Якщо коротко, то анулювання реєстрації платником єдиного податку відбувається за рішенням відповідного Головного управління ДПС у трьох основних випадках:

1) Платник єдиного податку сам подав відповідну заяву;

2) Діяльність юридичної особи або фізичної особи-підприємця припинено;

3) Платник єдиного податку порушив вимоги податкового законодавства. Якщо перші два випадки є безспірними, то останній нерідко тягне за собою оскарження, тому зупинемось саме на ньому. Порушення податкового законодавства, наслідком яких є анулювання, в свою чергу поділяються на такі:

• Для єдинників І-ІІІ груп: o Перевищення встановленого обсягу доходу;

o У випадку здійснення розрахунків у негрошовій формі;

o Перевищення встановленої кількості найманих працівників;

o Наявність податкового боргу впродовж двох кварталів поспіль (причому борг має бути наявним на перше число кожного місяця впродовж цих двох кварталів і становити не менше, ніж 3 060 грн).

• Для єдинників ІV групи - недотримання вимоги щодо частки сільгоспвиробництва (вона менше, ніж 75%) та щодо строків подання передбаченої для таких суб’єктів податкової звітності (річної податкової декларації, загальної та звітної декларації, розрахунку частки сільгоспвиробництва, відомостей про наявність земельних ділянок).

Позбавлення статусу платника єдиного податку завжди відбувається з першого числа наступного кварталу (тобто, якщо порушення мало місце у перший місяць кварталу, анулювання відбудеться аж через два місяці, а до того єдинник продовжує перебувати на спрощеній системі оподаткування).

2. Як дізнатися про анулювання?

Після прийняття рішення про анулювання, податковий орган зобов’язаний направити відповідне рішення платнику єдиного податку одним з двох способів: або в електронний кабінет платника податків, або рекомендованим листом, відправленим на податкову адресу із повідомленням про вручення. Втім, в базі відкритих даних не зазначено самої підстави прийнятого податківцями рішення, як і його дати та номеру, а отже його і неможливо оскаржити до ДПС України чи до адміністративного суду. Як бути в цьому разі? Можна самому подати запит до відповідного ГУ ДПС і чекати відповідь близько місяця, або звернутися до адвоката, який отримає копію рішення із поясненнями податківців впродовж п’яти робочих днів у відповідь на свій адвокатський запит. Лише після цього стане можливо оцінити ситуацію, визначити перспективи оскарження та прийняти рішення що робити далі – оскаржувати рішення про анулювання чи змиритися із ним.

31. 03. 2021
|
0
/
0
| 0 комментариев |